Ілюстративне фото
Комплекси призначені для виявлення вантажівок з перевищенням маси.
Їхні власники отримують штрафи до 51 тисячі гривень.
У жовтні 2021 року в Україні запустили систему, яка автоматично штрафує власників вантажівок за перевищення дозволеної загальної маси траспортного засобу. Система має назву «Weighing-in-motion» («зважування у русі»), або ж просто WIM. Для водіїв вона має вигляд рами обабіч та зверху дороги. Коли вантажівка проїжджає крізь неї, система автоматично фіксує дані про неї, зокрема масу та її розподіл по осях, дату та час, номерний знак.
Якщо виявляється перевищення норми, власнику надсилають постанову про штраф. Її можна оскаржити у суді. Обмеження маси вантажівок потрібне для того, аби вони не руйнували дорожнє покриття. Раніше зважування відбувалося вибірково за участі людей, що не виключало корупційних ризиків. Штраф за перевищення дозволеної маси складає від 8,5 до 51 тисячі гривень. Це залежить від ступеня такого перевищення.
Станом на 19 червня на Хмельниччині діяли п’ять WIM-комплексів, 23 червня стало відомо про встановлення ще одного. Перелік розташування комплексів нижче (у всіх випадках мається на увазі напрямок руху від Хмельницького):
Відео дня
за Давидковецьким перехрестям (якщо їхати на Вінницю)
перед містом Дунаївці
за селом Порохня Війтовецької громади (якщо їхати на Тернопіль)
перед Ярмолинцями
перед Грицівським перехрестям (якщо їхати на Шепетівку)
за Летичевом перед адмінкордоном з Вінницькою областю
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області шукає фірму, яка проводитиме обслуговування чотирьох WIM-комплексів (останні у списку вище). За це установа готова заплатити майже 20,3 мільйона гривень з податками, або ж майже 5,1 мільйона за кожен. Тривалість обслуговування складатиме 13 місяців — до кінця наступного року. Таким чином вартість робіт на місяць для одного комплексу становитиме трохи більш як 390 тисяч гривень. Така інформація розміщена у системі електронних закупівель «Prozorro».
Обслуговування комплексів включає їхнє регулярне обстеження та пошук несправностей і пошкоджень, перевірку роботи всіх елементів, за потреби заміну деталей або ремонт, очищення окремих складових комплексу, калібрування та повірку. Також підрядник має проводити дистанційний моніторинг роботи комплексів.
Перевірка роботи комплексу включає, зокрема, неодноразовий проїзд вантажівкою масою понад 34 тонни всіма смугами на різних швидкостях. При цьому у вартість обслуговування включена доставка необхідного обладнання. Дефектний акт у технічному завданні включає загалом 230 операцій на всі чотири WIM-комплекси. Фірму-підрядника визначать на тендерному аукціоні, який відбудеться 1 грудня. В процесі торгів вартість обслуговування може знизитися.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.